Τα 6 Μέτρα του Πρωθυπουργού Μητσοτάκη και ο «Κουμπαράς για τη Νέα Γενιά»: Αναλυτικά όλες οι Αυξήσεις σε Μισθούς, Συντάξεις και οι Αλλαγές από το 2027 (με Παραδείγματα)

Δυτικά Προάστια Team

Δημόσιοι και ιδιωτικοί υπάλληλοι, συνταξιούχοι, πολύτεκνοι, άτομα με αναπηρία, νέα ζευγάρια που αναζητούν την πρώτη τους κατοικία, αλλά και τα νεογέννητα παιδιά, βρέθηκαν στο επίκεντρο των ανακοινώσεων του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, από το βήμα της 90ης ΔΕΘ, όπου παρουσίασε ένα πακέτο νέων, μόνιμων παροχών.

Διαβάστε: Το προεκλογικό «ημερολόγιο» Μητσοτάκη έως την άνοιξη του 2027: Ο «χάρτης» των μέτρων, οι φοροελαφρύνσεις των 884 εκατ. ευρώ που έρχονται και ποιοι κερδίζουν

Συγκεκριμένα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε τα εξής:

  • Μόνιμο επίδομα Χριστουγέννων 500 ευρώ για όλους τους δημοσίους υπαλλήλους (από το 2027).
  • Μόνιμο επίδομα 400 ευρώ για όλους τους συνταξιούχους (το Νοέμβριο του 2026).
  • Αύξηση του κατώτατου μισθού πάνω από τα 950 ευρώ τον Απρίλιο του 2027 και στα 1.000 ευρώ τον Ιανουάριο του 2028.
  • Αύξηση των επιδομάτων για τα άτομα με αναπηρία (ΑμεΑ) από το 2027, βάσει του πληθωρισμού του 2026.
  • «Κουμπαράς» για όλα τα παιδιά που γεννήθηκαν από την 1η Ιανουαρίου 2026 και έπειτα.
  • Αύξηση επιδόματος γέννησης κατά 1.000 ευρώ ανά επιπλέον τέκνο για τους πολύτεκνους, από την 1η Ιανουαρίου 2026.
  • Νέο πρόγραμμα «Σπίτι μου ΙΙΙ» ύψους 2 δισ. ευρώ από το 2027, για νέους και ζευγάρια που επιθυμούν να αποκτήσουν πρώτη κατοικία.

1. Δημόσιοι Υπάλληλοι: 500 ευρώ Μόνιμο Επίδομα Χριστουγέννων για όλους το 2027

Από τον Δεκέμβριο του 2027, όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι, δηλαδή συνολικά 720.000 εργαζόμενοι, θα λαμβάνουν ένα μόνιμο επίδομα Χριστουγέννων 500 ευρώ (μικτά). Σύμφωνα με τις δηλώσεις του κ. Μητσοτάκη, το επίδομα αυτό «θα μετρά και για τις συντάξιμες αποδοχές». Αναλυτές στο powergame.gr εκτιμούν ότι θα επιβληθούν σε αυτό εισφορές κύριας (20%), επικουρικής ασφάλισης (6%) και εφάπαξ (4%). Με πιθανές κρατήσεις υπέρ υγείας (6,1%) και ανεργίας (2%), το ποσοστό παρακράτησης για τα ταμεία μπορεί να φτάσει το 38,1%. Εξ αυτών, το 18,1% αφορά εισφορές ασφαλισμένων, με αποτέλεσμα το καθαρό ποσό που θα λαμβάνουν οι δημόσιοι υπάλληλοι να ανέρχεται περίπου στα 410 ευρώ.

Παράλληλα, ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε οριζόντια αύξηση 80 ευρώ/μήνα (μικτά) για όλους τους δημοσίους υπαλλήλους έως τον Ιανουάριο του 2028. Αυτό συνδέεται με την αύξηση του κατώτατου μισθού, ο οποίος αναμένεται να ξεπεράσει τα 950 ευρώ τον Απρίλιο του 2027 και να φτάσει τα 1.000 ευρώ από την 1η Ιανουαρίου 2028.

Παραδείγματα

«Μαζί με τις ετήσιες αυξήσεις, ένας υπάλληλος 40 ετών με δύο παιδιά, που λαμβάνει καθαρό μισθό 1.450 ευρώ, θα δει αύξηση 562 ευρώ καθαρά το 2027 και επιπλέον 402 ευρώ το 2028, δηλαδή συνολικά 964 ευρώ», ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης.

Ο ίδιος συμπλήρωσε πως «ένας νεότερος δημόσιος υπάλληλος με μισθό 1.123 ευρώ, θα ωφελείται με 609 ευρώ καθαρά το 2027, συν επιπλέον 424 ευρώ το 2028. Εδώ μιλάμε για πρόσθετο εισόδημα 1.033 ευρώ, σχεδόν έναν ακόμα μισθό».

2. Συνταξιούχοι: 400 ευρώ Μόνιμο Επίδομα σε Όλους Άνω των 65 ετών το Νοέμβριο του 2026

Ο κ. Μητσοτάκης εξήγγειλε νέα αύξηση στο μόνιμο επίδομα για τους συνταξιούχους άνω των 65 ετών, ανεβάζοντάς το στα 400 ευρώ (αντί 300 ευρώ). Το μέτρο αυτό, που καταργεί ουσιαστικά τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια, προβλέπεται να εφαρμοστεί από τον Νοέμβριο του 2026 και θα αφορά όλους τους συνταξιούχους, δηλαδή 2,3 εκατομμύρια άτομα. Το ποσό των 400 ευρώ θα καταβληθεί «καθαρό», χωρίς καμία παρακράτηση. Όπως ανέφερε ο πρωθυπουργός, τα 400 ευρώ αντιστοιχούν «περίπου στο ποσό μιας επιπλέον εθνικής σύνταξης» (σ.σ. 448 ευρώ). Παράλληλα, υπενθύμισε ότι από 1/1/2027 (όπως έχει ήδη θεσπιστεί), καταργείται πλήρως η προσωπική διαφορά για τους «παλιούς» συνταξιούχους.

Αυτό σημαίνει ότι όλοι θα λάβουν αύξηση στις κύριες συντάξεις τον Ιανουάριο του 2027 (με προβλεπόμενη αύξηση 2,6% βάσει των υφιστάμενων εκτιμήσεων για τον πληθωρισμό και το ΑΕΠ), η οποία θα είναι ορατή στις καταθέσεις τους στις διακοπές των Χριστουγέννων. Συγκεκριμένα, ο κ. Μητσοτάκης ανέφερε πως «τέλη Δεκεμβρίου του 2026 πληρώνονται για πρώτη φορά οι ετήσιες αυξημένες συντάξεις Ιανουαρίου, σε ύψος το οποίο θα προκύπτει από τον υπολογισμό του πληθωρισμού και του ΑΕΠ. Θυμίζω: χωρίς πλέον να συμψηφίζεται η προσωπική διαφορά». Επίσης, υπενθύμισε ότι έχει καταργηθεί η μείωση των συντάξεων χηρείας, όπως είχε ψηφιστεί από τον νόμο Τσίπρα-Κατρούγκαλου.

Παραδείγματα

«Με τις νέες ρυθμίσεις και τις αυξήσεις, μια συνταξιούχος με μηνιαίο καθαρό εισόδημα 823 ευρώ θα εισπράττει επιπλέον 208 ευρώ από την ετήσια αύξηση των συντάξεων, άρα συν τα 400 ευρώ από τη νέα στήριξη, σύνολο 608 ευρώ καθαρά.

Για έναν συνταξιούχο με εισόδημα 1.086 ευρώ, το όφελος θα είναι 684 ευρώ. Ένας μεγαλοσυνταξιούχος με 1.716 ευρώ σύνταξη θα φτάσει τα 849 ευρώ καθαρά. Και εδώ, δηλαδή, μιλάμε για σχεδόν μια επιπλέον σύνταξη», σημείωσε ο ίδιος.

3. Ιδιωτικοί Υπάλληλοι: Πάνω από 950 ευρώ ο Κατώτατος Μισθός τον Απρίλιο του 2027 και 1.000 ευρώ τον Ιανουάριο του 2028

Ο κ. Μητσοτάκης εξήγγειλε την αύξηση του κατώτατου μισθού, ο οποίος θα ξεπεράσει τα 950 ευρώ την 1η Απριλίου 2027 (έναντι προηγούμενης δέσμευσης για 950 ευρώ), χωρίς, ωστόσο, να διευκρινιστεί το ακριβές ύψος για το 2027. Ξεκαθάρισε, όμως, ότι θα ανέλθει στα 1.000 ευρώ μέχρι την 1η Ιανουαρίου 2028. Λαμβάνοντας υπόψιν και τις τριετίες, ο κατώτατος μισθός θα μπορούσε να φτάσει ακόμα και τα 1.300 ευρώ.

Παράλληλα, ανακοίνωσε ότι η μείωση των εισφορών των εργαζομένων κατά 0,5% θα τεθεί σε ισχύ την 1η Απριλίου 2027 (και όχι την 1η Ιανουαρίου 2027, όπως προβλέπει το Πολυετές Δημοσιονομικό Πρόγραμμα).

Παραδείγματα

Σύμφωνα με παραδείγματα που παρουσίασε ο κ. Μητσοτάκης, ένας νέος εργαζόμενος που αμείβεται με τον κατώτατο μισθό θα έχει όφελος 414 ευρώ το 2027 και 1.040 ευρώ το 2028.

Ένας υπάλληλος με 3 τριετίες και μισθό 959 ευρώ καθαρά, θα δει αύξηση 1.055 ευρώ το 2028.

4. ΑμεΑ: Αύξηση των Αναπηρικών Επιδομάτων από τον Ιανουάριο του 2027 κατά το Ποσοστό του Πληθωρισμού του 2026

Ο κ. Μητσοτάκης ανακοίνωσε την «τιμαριθμοποίηση σε μόνιμη βάση όλων των αναπηρικών επιδομάτων», με έναρξη από την 1η Ιανουαρίου 2027. Αυτό σημαίνει ότι από του χρόνου και κάθε έτος, τα επιδόματα που λαμβάνουν τα ΑμεΑ θα αυξάνονται κατά το ποσοστό του πληθωρισμού του προηγούμενου έτους. Εάν, για παράδειγμα, ο πληθωρισμός ανέλθει στο 3,2% φέτος, όπως προέβλεψε πρόσφατα το ΥΠΟΙΚ, τότε τα επιδόματα των ΑμεΑ θα αυξηθούν κατά 3,2% το 2027. Το μέτρο αυτό, σύμφωνα με τον πρωθυπουργό, αφορά 218.000 πολίτες με μέσο ετήσιο όφελος 220 ευρώ.

5. Πολύτεκνοι: Αύξηση Επιδόματος Γέννησης 1.000 ευρώ αναδρομικά από τον Ιανουάριο του 2026

Ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε για τους πολύτεκνους αύξηση του επιδόματος γέννησης κατά 1.000 ευρώ ανά επιπλέον τέκνο.

Το εν λόγω μέτρο θα ισχύει για γεννήσεις μετά τον Ιανουάριο του 2026. Έτσι, για το 4ο παιδί μιας πολύτεκνης οικογένειας, το επίδομα γέννησης θα αυξηθεί από 3.500 ευρώ σε 4.500 ευρώ. Για το 5ο παιδί, το επίδομα γέννησης θα ανέλθει από τα 3.500 ευρώ στα 5.500 ευρώ, και ούτω καθεξής.

6. Νεογέννητα Παιδιά: «Κουμπαράς» με Συμμετοχή και του Κράτους από τον Ιανουάριο του 2027

Επιπλέον, ο πρωθυπουργός εξήγγειλε ότι από την 1η Ιανουαρίου 2027 θα τεθεί σε λειτουργία ο «Κουμπαράς για τη Νέα Γενιά», ο οποίος θα αφορά όλα τα παιδιά που γεννήθηκαν από την 1η Ιανουαρίου 2026. Το κράτος θα καταθέτει τον ίδιο ποσό που θα καταθέτουν και οι γονείς, με ανώτατο όριο κατάθεσης 1.200 ευρώ ετησίως. Το όριο αυτό θα αυξάνεται κατά 10% ανά πενταετία. Στα 18 έτη, ο κουμπαράς αναμένεται να ξεπερνά τις 60.000 ευρώ, σύμφωνα με τον κ. Μητσοτάκη.

Παράδειγμα

Ο πρωθυπουργός σημείωσε πως «για πρώτη φορά θεσπίζουμε έναν λογαριασμό τον οποίο θα μπορούν να ανοίγουν οι γονείς εντός των δύο πρώτων χρόνων μετά τη γέννηση κάθε παιδιού. Σε αυτόν τον λογαριασμό η πολιτεία θα καταθέτει το ίδιο ποσό που θα καταθέτει και ο γονιός, έως 1.200 ευρώ. Εκατό ευρώ ο γονιός; Εκατό ευρώ η πολιτεία. Δημιουργούμε έναν κλειστό «Κουμπαρά για τη Νέα Γενιά».

Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι ένα παιδί το οποίο έχει γεννηθεί ήδη ή θα γεννηθεί, σε 18 χρόνια -γιατί μέχρι τότε, θέλω να τονίσω, το κεφάλαιο αυτό θα είναι κλειδωμένο-, εάν οι γονείς επιλέξουν να αποταμιεύουν 100 ευρώ τον μήνα, θα βρεθεί στα 18 του χρόνια με παραπάνω από 60.000 ευρώ ως βάση για να ξεκινήσει την ενήλικη ζωή του».

7. Νέα Ζευγάρια χωρίς Πρώτη Κατοικία: «Σπίτι μου ΙΙΙ» ύψους 2 δισ. ευρώ από τον Ιανουάριο του 2027

Τέλος, ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε από το βήμα της 90ης ΔΕΘ ένα νέο πρόγραμμα στήριξης για την απόκτηση ιδιόκτητου ακινήτου ως πρώτη κατοικία. Πρόκειται για το Πρόγραμμα «Σπίτι μου 3», ύψους 2 δισ. ευρώ, το οποίο θα υλοποιηθεί μέσω της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας. Στόχος της κυβέρνησης είναι, σύμφωνα με τον κ. Μητσοτάκη, «να συμπληρώσουμε 40.000 περιπτώσεις νέων, νέων ζευγαριών που θα αποκτήσουν πρώτη κατοικία με αυτή τη διαδικασία».

Πηγή: powergame.gr

Διαμοιρασμός του άρθρου