Οικογένειες που δεν έλαβαν την αρχική δόση του επιδόματος παιδιού, η οποία καταβλήθηκε στις 31 Αυγούστου, θα δουν μια συμπληρωματική πληρωμή ύψους 150 ευρώ ανά παιδί. Αυτή η ενίσχυση αφορά κυρίως γονείς που απέκτησαν παιδί μέσα στο 2025, αλλά λόγω διαδικαστικών θεμάτων, τα παιδιά τους δεν συμπεριλήφθηκαν ορθά στις φορολογικές δηλώσεις, με αποτέλεσμα να μην λάβουν την προβλεπόμενη οικονομική στήριξη.
Διαβάστε επίσης: ΟΠΕΚΑ: Αναλυτικά πότε καταβάλλεται το ετήσιο επίδομα σε ορεινές και μειονεκτικές περιοχές – Ποσά, δικαιούχοι και κριτήρια
Τι πρέπει να κάνουν οι γονείς για να λάβουν το επίδομα παιδιού
Για να επωφεληθούν από τη συμπληρωματική πληρωμή, οι γονείς πρέπει να έχουν υποβάλει εμπρόθεσμη φορολογική δήλωση για το φορολογικό έτος 2025, δηλώνοντας το παιδί ως εξαρτώμενο μέλος, έως και τις 31 Αυγούστου. Είναι απαραίτητο στη δήλωση να αναγράφεται ο ΑΜΚΑ του παιδιού, καθώς και ένα σωστό IBAN που να αντιστοιχεί σε τραπεζικό λογαριασμό ενός εκ των δύο γονέων. Εφόσον έχουν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες διαδικασίες, δεν απαιτείται η υποβολή επιπλέον αίτησης για την καταβολή της ενίσχυσης.
Πώς γίνεται η διαδικασία για τα παιδιά που γεννήθηκαν το 2026
Στην περίπτωση παιδιών που γεννήθηκαν από την 1η Ιανουαρίου έως τις 31 Ιουλίου 2026, οι γονείς οφείλουν να έχουν μεριμνήσει για την έκδοση ΑΦΜ για το παιδί. Για τη συγκεκριμένη διαδικασία, απαιτούνται, μεταξύ άλλων, η ληξιαρχική πράξη γέννησης και μια υπεύθυνη δήλωση από τον έναν γονέα, που να εκφράζει τη συναίνεσή του για την έκδοση του ΑΦΜ. Επιπλέον, πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η αντιστοίχιση του ΑΦΜ με τον ΑΜΚΑ του παιδιού. Με την επιτυχή ολοκλήρωση όλων των απαραίτητων βημάτων, οι δικαιούχοι θα μπορούν να λάβουν κι αυτοί την ενίσχυση των 150 ευρώ.
